خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/10 - 10:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
علی‌زاده با اشاره به متن پیشنهادی اروپا؛

غرب نمی‌تواند با افزایش فشار، ایران را مجبور به پذیرش خواسته‌هایش کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: غربی ها نمی توانند با افزایش تنش های سیاسی و همچنین اعمال فشار، کشورمان را مجبور به پذیرش خواسته هایشان کنند.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به یادداشت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه متنی روی میز گذاشته شده که بهترین توافق ممکن است، گفت: آمریکایی ها و اروپایی ها نسبت به اجرای تعهدات برجامی خود بدعهدی کردند و این موضوعی مشهود است.



نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در واقع آمریکایی ها از برجام خارج شدند و سپس اروپایی ها اعلام کردند تعهدات آنها را بر عهده می گیرند اما در عمل هیچ اقدامی نکردند.



وی با اشاره به اینکه تجربه برجامی نشان می دهد غربی ها باید تضمین های لازم و کافی را ارائه دهند، ادامه داد: به عبارتی آنها می خواهند با افزایش تنش های سیاسی و همچنین اعمال فشار، کشورمان را مجبور به پذیرش خواسته هایشان کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایران تا زمانی که منافع ملی تامین نشود هیچ متنی را امضا نمی کند، افزود: بنابراین به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توصیه می شود بی‌خودی گردوخاک نکند بلکه درصدد ارائه متنی کامل و ارائه تضمین های لازم باشد.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر غربی ها می خواهند توافق برنامه جامع اقدام مشترک مجددا احیا شود، باید دست از سیاسی کاری بردارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 346650
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار